Nejčastější dotazy

017.jpg

1. Je možné si rezervovat letenky pouze tam?

Ano, musíte v okně pro vyhledávání označit položku "Jednosměrná". Pro let "Tam a zpět" nechte tuto položku beze změny.

2. Jaká je geografie navrhovaného leteckého cestování?

Vyhledávací systém vám umožňuje rezervovat jízdenky mezi všemi provozními letišti v České republice, Evropě a na celém světě.

3. Proč hledání nenajde leteckého dopravce, který potřebuji?

Téměř všichni významní mezinárodní letečtí dopravci jsou k dispozici pro vyhledávání. Výjimkou jsou charterové lety, lety uskutečňované některými dopravci s nízkou cenou a také dopravci, kteří nemají zastoupení v těchto nebo jiných zemích.

4. Co je to "+/- 3 dny?" 

V místě s označením "+/- 3 dny" vyhledávání budou prováděny nejen na zvolené datum odletu/příletu, ale prodloužit až na sedm dní v časovém období.

5. Co znamenají položky Dospělí, Děti do 12 let, Mimi/Batole do 2 let?

Pro správné zobrazení ceny a informace o cestujících ve výsledcích vyhledávání musíte zadat informace o věku každého z nich. "Dospělí" jsou všichni cestující, kteří dosáhli věku 12 let, "Děti" - cestující od 2 do 11 let včetně, "Mimi/Batole" - do 2 let. Jednorázové vyhledávání se provádí pro maximálně osm cestujících. Internetová rezervace pro kategorie "Děti" a "Mimi/Batole" se neprovádí. "Mimi/Batole" cestují bez sedadla na ruce cestujícího "pro dospělé" (v poměru jednoho "dospělého" - jednoho "dítě do 2 let"). Kontaktujte specialisty společnosti AlexAvia na telefonech uvedených na webových stránkách, kde najdete podrobnější informace. V závislosti na cenové politice určitého leteckého dopravce pro cestující kategorií "Děti" a "Bojové děti" mohou být poskytnuty slevy a zvláštní tarify.

6. Mohu si koupit letenky pro děti bez doprovodu?

Ano, je to možné. Avšak za účelem zajištění nejbezpečnějšího a nejpohodlnějšího letu cestujícího této věkové kategorie AlexAvia neposkytuje možnost rezervace takových letenek prostřednictvím on-line vyhledávání. Nákup jízdenek pro děti bez doprovodu je prováděn telefonicky a zahrnuje další podmínky. Obvykle let bez doprovodu (včetně transplantací) je možný pro děti od 5 let. Výjimkou jsou určité lety, kdy letecký dopravce nemá možnost poskytnout doprovodnému zaměstnance s nezletilým cestujícím. Poskytnutí doprovodného dítěte leteckým dopravcem může být účtováno. Pro let dětí do 5 let musí být přítomen doprovázející cestující, obvykle ne mladší 15 let. Obvyklým postupem je požadavek poskytovat informace o osobách, které doprovázejí a setkávají se s dětmi na letištích (údaje o pasu nebo jiný dokument). Pravidla pro provádění tohoto typu cestování se liší v závislosti na společnosti poskytující letecké služby. Přesnější informace o přepravních pravidlech získáte přímo od leteckého dopravce. Nekupujte lístky na děti bez doprovodu, dokud letecká společnost nepotvrdí možnost takového letu.

7. Existují speciální ceny pro děti?

Ano, často jsou letenky pro děti zakoupeny za nižší ceny než u dospělých. Pro přesnější informace byste měli zkontrolovat cenovou politiku konkrétní letecké společnosti.

8. Jaký je rozdíl mezi sedadly Business a ostatními?

V závislosti na konkrétním leteckém dopravci se název a obsah služeb odpovídajících každé kategorii sedadel může lišit od sebe.Obecně platí, že nejoblíbenější a nejlevnější vstupenky Economy Class mají řadu omezení, pokud jde o možnost vrácení a výměny letenek. Nepoužíváte-li nebo nevracíte takovou letenku, je kupujícímu kompenzován pouze část vynaložených peněz a v některých případech se náhrada neposkytuje vůbec.Cestující třídy Business mají mnoho privilegií a výhod, díky nimž je jejich cestování pohodlnější a flexibilnější. Takže mají více příležitostí vrátit jízdenku nebo změnit datum odjezdu, možnost odbavení a vyjmutí zavazadla z fronty, jejich sedadla jsou v přístupnější části kabiny a vyznačují se zvýšenou úrovní pohodlí a během letu jsou vybavena různorodějšími a nejkvalitnějšími potravinami. Letenky této třídy se výrazně liší v ceně vstupenek do třídy Economy. Cestující první třídy mají zpravidla přístup ke službě o něco vyšší než cestující třídy Business. Pro jejich pohodlí mají letiště zvláštní rekreační zařízení a na palubě letadla - maximální úroveň komfortu sedadel a kvality jídla. Letenky první třídy jsou ještě dražší a ne všechny letecké společnosti poskytují tento exkluzivní typ služby.

9. Jak dlouho před odjezdem si mohu koupit jízdenku pomocí rezervačního systému online?

Prostřednictvím našich webových stránek si můžete zakoupit letenky odlétající nejdříve 4 hodiny po ukončení rezervace. Zavolejte nám pro zakoupení letenky méně než 4 hodiny před odletem.

10. Kolik mám času zaplatit za letenku po rezervaci?

Pro rezervaci jízdenky musíte zaplatit. Výpočet poskytnutého času se provádí automaticky a zobrazí se na obrazovce uživatele po ukončení rezervace.Obvykle máte čas do konce aktuálního nebo následujícího dne.

11. Jaké platební metody nabízí web AlexAvia?

Platba za rezervaci lze provést kreditní kartou online, kartou nebo hotově v kanceláři společnosti nebo bankovním převodem.

12. Jaké bankovní karty mohu použít při rezervaci?

Naše platební brána podporuje všechny hlavní bankovní karty, Visa, Nartercard, atd. 

13. Existuje nějaké potvrzení rezervace?

Ano, zadáním všechny požadované údaje a souhlasit s podmínkami, může uživatel vidět na potvrzení vaší obrazovce počítače úspěšné rezervace se všemi detaily. Podobné informace se zasílají na e-mailovou adresu uživatele (oficiálně doba dodání elektronické zprávy nepřesahuje 24 hodin, v praxi se zpráva generuje a doručuje mnohem rychleji). V případě úplně zaplacené rezervace na e-mailovou adresu uživatele bude zaslán odkaz na e-letenku.

14. Proč jsem neobdržel potvrzovací e-mail? 

Možná, že nastavení e-mailu odeslalo potvrzení do složky nevyžádané pošty ("Spam"). Pokud v e-mailu nenajdete potvrzení, obraťte se na naše zaměstnance na následující telefonní číslo: +420 775 479 734

15. Jak mohu opravit chybné údaje v potvrzení rezervace?

Pokud se vyskytne chyba, kontaktujte prosím naše zaměstnance telefonicky. Nezapomeňte, že odpovědnost za zasílání nesprávných údajů o zákaznících je na samotném klientovi. Nepřítomné vyplnění rezervačních formulářů může znamenat zrušení zakoupené letenky bez vrácení peněz.

16. Kde najdu číslo rezervace a zaplacené letenky?
Není-li číslo rezervace uloženo, klient nás může kontaktovat a obnovit jej. Současně bude nutné poskytnout zaměstnancům společnosti AlexAvia informace, které zadal klient při provádění příslušné rezervace - jméno a e-mailovou adresu.

17. Jak zjistím, zda se změnil čas odletu? 

AlexAvia a naši partneři informují klienta o každé změně trasy nebo času odletu (včetně počasí, politických podmínek, stávek nebo jiných okolností vyšší moci). Mohou však existovat důvody (například nastavení filtrů v e-mailu zákazníka), které by mohly zabránit takovému upozornění. V tomto ohledu společnost AlexAvia radí zákazníkům, aby nezávisle kontrolovali příslušné informace prostřednictvím služeb online a přímo kontaktovali leteckou společnost provozující let, stejně jako zástupce letišť.

18. Lze letenky na konkrétní let skončit během rezervace?

Ano, pokud byly před koncem rezervace klientem všechny jízdenky v této kategorii prodány, nebo pokud byly z technických důvodů pozastaveny prodeje na lety jakékoliv letecké společnosti. Současně může být vyhledávač i nadále hledat a nabízet letenky uživatelům, jejichž prodej již byl pozastaven. V takovém případě je doporučeno, aby uživatelé internetového rezervačního systému po chvíli opakovali vyhledávání nebo zavolali telefonicky našim operátorům.
V případě, že byla provedena rezervace, je to záruka míst pro tento let.

19. Je možné zaplatit jízdenku bankovní kartou, která nepatří cestujícímu?

Ano, žádný problém.

20. Může AlexAvia požadovat od klienta informace po ukončení rezervace?

V praxi se takové žádosti provádějí jen zřídka. Nicméně společnost AlexAvia si vyhrazuje právo kontaktovat zákazníka za poskytnutí dodatečných údajů a kopií dokumentů v případě, že rezervační systém vyhodnotí transakci jako nespolehlivou, např. při psaní jména držitele karty a cestujícího, a také v některých dalších případech. Po ukončení smluvních vztahů mezi klientem, dopravcem a společností AlexAvia jsou osobní informace tohoto typu budou smazány.

21. Existují zvláštní sazby pro vojáky a námořníky?

Ne, letecké společnosti neposkytují slevy pro tyto kategorie uživatelů.

22. Je možné změnit nebo vrátit placenou letenku?

To je však možné, ve většině případů při výměně nebo vrácení jízdenky získá letecká společnost pokutu (někdy značně významnou) jako pokutu podle pravidel této společnosti. Poplatek za vrácení nebo změnu jízdenky zákazník uvidí v tomto případě. Chcete-li zahájit výměnu nebo vrátit jízdenku, musíte navštívit kancelář AlexAvia nebo použít odkazy na brokerské stránce. {/spoiler}


Aby bylo možné zjistit, zda je možné vrátit peníze a vyjasnit výši takové náhrady, může klient požádat leteckou společnost poskytující danou dopravu přímo nebo prostřednictvím našich zaměstnanců.Obecné podmínky pro vrácení nebo výměnu letenek jsou také k dispozici během rezervace nebo na konci rezervace v potvrzovacím e-mailu, který potvrzuje úspěšné dokončení rezervace. Mějte na paměti, že většina leteckých společností nevrátí základní leteckou cenu nejnižší cenové kategorie, která je omezena na vrácení poplatků a daní nebo jejich části.

24. Je možné změnit datum odjezdu již zakoupené letenky?

Tato možnost se může uskutečnit v pravidlech pro změnu jízdenek příslušné letecké společnosti (klient má možnost číst tato pravidla před a po skončení rezervace). Za účelem zahájení výměny musí klient na stránce AlexAvia vyplnit zvláštní formulář, odkaz na který je na stránce rezervace.

25. Mohu změnit letenku, když jsem v zahraničí?

Pro přesné informace, by měli kontaktovat oficiálního zastoupení příslušného dopravce v hostitelské zemi.

26. Jaká práva a příležitosti jsou poskytovány cestujícímu v případě změn letu?

Информация об изменении даты или времени вылета, аэропорта отправления или прибытия и подобные модификации должны быть заблаговременно сообщены клиенту авиакомпанией напрямую или через нашу компанию. При значительных изменениях, влияющих на ход путешествия, авиакомпания может предоставить пассажиру альтернативные варианты перелёта или компенсацию. Международные нормы оговаривают случаи, в которых пассажир может претендовать на подобную компенсацию. В большинстве же случаев, клиент уведомляется о несущественных изменениях в маршруте заблаговременно по электронной почте или телефону.

27. Jak mohu změnit jméno cestujícího v již vydaném letence?

Авиабилеты выписываются индивидуально и не могут быть использованы другим лицом. В связи с этим правилом, внесение нового имени в уже оформленный авиабилет категорически запрещено. Написание имени пассажира в авиабилете должно совпадать с его написанием в идентифицирующем документе, по которому этот пассажир путешествует.

28. Kde mohu získat letenky?

По окончании бронирования и оплаты авиабилета клиент получает на электронную почту, адрес которой им был указан, письмо, которое содержит авиабилет в его электронной форме. Предъявление этого билета вместе с необходимыми документами, удостоверяющими личность, позволяет пройти регистрацию на соответствующий рейс.

29. Kdy mohu získat letenky?

Обыкновенно авиабилет генерируется и доставляется достаточно быстро. Однако, формальный срок доставки — 24 часа, не получив билет по истечении которых, клиенту необходимо связаться с нашим офисом по телефону.

30. Co mám dělat, když mám problémy s objednávkou?

Универсальный способ разрешения проблем — обращение к нашим специалистам по телефонам, указанным на сайте.

31. Co mám dělat, když ztratím letenku?

При потере бумажной копии, клиент может распечатать билет снова. При уничтожении имейла, содержащего электронный билет, существует возможность прислать его снова. Электронный билет защищён от утери.

32. Je možné obdržet zakoupenou letenku při příjezdu na letiště?

Да, в этом удобство электронного билета.

33. Které měny jsou akceptovány?

Přijmeme české koruny, euro a USA dolary. Přepočet měny se provádí v kurzu platební karty klienta vystavujícím bankou a veškeré případné dodatečné provize vybírají vydavatelské banky, zprostředkovatelské banky nebo platební systémy, které nejsou s AlexAvia spojeny.

34. Jak dlouho trvá vybírání peněz z bankovní karty?

Stažení peněz z účtu se provádí bezprostředně po dokončení poslední etapy rezervace - zaplacení.

35. Jak a kde získat fakturu?

Для получения по имейлу подтверждения об оплате в виде счёта-фактуры (содержащего налоговую подпись) необходимо во время бронирования или после него оформить специальное заявление. При оплате заказа со счета юр.лица необходимо иметь подписанный договор, образец которого вы найдете в разделе «Корпоративным клиентам»

36. Která země je zobrazena ve faktuře pro rezervaci letenky?

По умолчанию все счета-фактуры, в т.ч. финальная сумма к оплате, выставляются в рублях и евро. Детали стоимости указываются только в евро. Рублёвый вариант финальной суммы, указанной в счёте-фактуре, точно соответствует финальной сумме в рублях, отображённой на веб-сайте. Клиент имеет возможность поменять некоторую информацию, отображаемую в счёте-фактуре (отправив запрос по электронной почте, либо указав соответствующую информацию в заявлении).

37. Jaký je rozdíl mezi e-lístkem a běžnou letenkou?

Прежде всего, e-ticket, или электронный билет, доставляется приобретшему его клиенту по электронной почте, что упрощает процесс покупки. Вся информация о приобретении билета и праве на путешествие содержится в электронной базе авиакомпании, а значит, для подтверждения этого права необходимы только соответствующие идентифицирующие клиента документы, а именно те, с которыми этот билет был оформлен. Для ускорения процедуры регистрации рекомендуется распечатать электронный билет.

38. Kde je letenka, kterou potřebuji k tisku?

Электронный билет будет находится в письме, которое клиент получает в течении 24 часов (максимум) после отображения на экране компьютера подтверждения успешного бронирования. Внимание: электронное письмо, содержащее информацию исключительно о самом факте бронирования, не содержит приобретённый билет.

39.Jaká je maximální hmotnost zavazadel?

Включённый в стоимость билета багаж имеет ограничения по весу и размеру. Вес сдаваемого багажа обычно ограничен 20 килограммами, тогда как ручная кладь, т. е. багаж, который клиент берёт с собой в кабину, не может весить более 5 килограмм. При этом как допустимые размеры, так и вес могут отличаться в зависимости от осуществляющей перевозку компании или класса билета. В случае перевеса уполномоченное лицо рассчитает стоимость доплаты. Обратитесь к конкретному авиаперевозчику, чтобы узнать, какие нормы провоза багажа применяются к его рейсам.

40. Kdy přijet na letiště pro registraci?

Время прохождения регистрации варьируется, в зависимости от количества полётов, обслуживаемых одними и теми же стойками, и количества пассажиров на каждом из рейсов. Поэтому рекомендуется прибывать в аэропорт не менее, чем за 2 часа до вылета, в случае международного рейса (3 часа — для наиболее длительных перелётов), и за час при перелётах внутри страны.

41. Jaké jsou nezbytné dokumenty pro leteckou dopravu?

Při letu nad Českou republikou musí mít všichni cestující s českým občanstvím v rukou občanský průkaz a děti musí mít rodný list. Je-li let uskutečněn na letišti jiného státu, je nutné potvrdit právo překročit hranici: mít zahraniční pas s vízovými vízy a vstupními povoleními odpovídajícími tomuto státu, stejně jako celní deklarace a podobné doklady doprovázející hraniční přechod. AlexAvia se nezapojuje do aktivit týkajících se dokladů o zahraniční letecké dopravě. Chcete-li získat cestovní pas, obraťte se na městský úřad v místě bydliště. Víza, pokud je to nutné, vydávají konzuláty příslušných států. Klient je plně zodpovědný za poskytnutí potřebných dokladů pro let. Před cestou zkontrolujte platnost cestovních pasů a víz

42. Jaký je seznam dokladů pro děti při cestování letadlem?

Pro cesty do zahraničí bude nutné vydat pas nebo přidat příslušné informace do zahraničního pasu jednoho z rodičů. Pasa dítěte nebo informace o dítěti v cestovním pasu rodiče musí nebýt na hraničním přechodu dostatečné k potvrzení skutečného vztahu, a to i v případě stejného jména dítěte a rodiče. Z tohoto důvodu aby nedošlo k problémům s migračními službami, je třeba mít rodný list s ověřenou kopií. Pokud děti létají bez rodičů, osoba doprovázející dítě musí poskytnout ověřený souhlas rodičů dítěte k takovému výletu.

43. Jaké zvláštní pravidla upravují nákup letenky ve Spojených státu?

Severoamerická agentura, zabývající se bezpečností dopravy, vyvinula speciální balíček pravidel, zavedený před několika lety v USA pro domácí i mezinárodní lety. Hlavním cílem tohoto balíčku je shromáždit informace o zaručené cestující nacházející se na území státu. Takže při rezervaci letů pro lety přes Spojené státy bude uživatel elektronického vyhledávacího a rezervačního systému povinen poskytnout některé další informace. Seznam povinných údajů, bez nichž cestující odmítne zakoupit jízdenku, vypadá takto:

  • Jméno a příjmení cestujícího, jak je uvedeno v cestovním pasu,
  • datum a rok narození,
  • pohlaví osoby,
  • v případě, že se cestujícímu někdy zabránilo provést takový let do Spojených států, je nutné uvést číslo příslušného rozhodnutí o tomto odmítnutí (tzv. číslo opravného prostředku).

Sběr informací a ověřování dokumentů ve Spojených státech provádí Ministerstvo národní bezpečnosti, více informací o pravidlech cestování v této zemi lze nalézt na oficiálních stránkách https://www.tsa.gov/. Pečlivě zkontrolujte informace, které zadáte při rezervaci, aby se zabránilo zákazu nástupu na palubu a letu.

44. Jak získat kartu bonusových bodů a získat slevy poskytované běžným zákazníkům?

Nejčastějším způsobem, jak poskytovat slevy cestujícím, jsou věrnostní karty s údaji o letech, které jsou na nich provedeny. Čím více cestování držitel karty cestuje, tím větší je možná sleva pro další výlet. Chcete-li získat kartu a informace o dalších slevách, kontaktujte přímo leteckou společnost.

45. КJak mohu zjistit, kolik bodů bylo dosaženo cestujícím - držitelem věrnostní karty?

Údaje o osobních účtech zákazníků poskytuje příslušná letecká společnost.

Speciální nabídka pro odlety spol. Alitalia. Ceny jsou uvedeny včetně poplatku tam / zpět.

ŘÍM, BUSINESS 14 430 KČ

Speciální nabídka od spol. ČSA. Ceny jsou uvedeny včetně poplatku v jednom směru.

PRAHA OD 1 990KČ

Speciální nabídka pro lety z Moskvy. Ceny jsou uvedeny včetně poplatku v jednom směru.

ADLER-SOCHI OD 680KČ

Kontaktujte nás pro více informací

 

 

Internet Acquiring ČSOB

 

TRAVEL SERVICE MANAGEMENT PRAGUE S.R.O.

IČ: 03854485

Sídlo: Raichlova 2609/15, Stodůlky, 155 00 Praha 5
Kancelář: "Tančící dům", 120 00, Praha 2, Jiráskovo nám. 1981/6, číslo kanceláře 515
E-mail: info@alexavia.cz, Telefonní číslo:  +420 775 479 734